ELDRITCH HORROR: Sapnų keliautojas ir psichologė prieš sapnų valdovą Hypnos

Eldritch Horror

Žaidimo sesija: ELDRITCH HORROR + visi papildymai. Solo su dviem tyrėjais. Prelude – Web between Worlds. Ancient One – Hypnos.

Žaisime puikųjį nuotykių ir lovecraft’inio siaubo kupiną kooperacinį stalo žaidimą ELDRITCH HORROR. Prieš Hypnos, sapnų Lordą, stoja įdomi komanda – Carolyn Fern, talentinga psichologė, tobulai įvaldžiusi hipnozės meną, ieškanti atsakymų apie savo pacientės nužudymą, ir įsitikinusi, kad jis susijęs su pasaulį apėmusiais neramumais.

Ir Luke Robinson, seniai atradęs įėjimą į Dreamlands ir nuo to laiko daugumą savo dienų klajojantis po sapnų šalies miestus. Bundantis Senasis Dievas grasina sunaikinti ne tik pabudusį pasaulį, bet ir jo sapnų šalį…

Nors Carolyn savybė leisti kitiems ilsintis atgaut papildomą sanity kur kas labiau naudinga būtų žaidžiant su didesniu žaidėjų kiekiu (visgi tai support veikėja), manau bent kažkokiu momentu ši savybė pravers, kadangi Dreamlandai neišvengiamai trauks mūsų herojus, o Luko Robinsono, vieno geriausių vartų uždarinėtojo žaidime mobilumas leis jiems susitikti. Veikėjų pasirinkimas grynai tematinis – paskendęs sapnuose keliauninkas ir hipnozės specialistė atrodo kaip labai įdomi pora nuotykiui Sapnų Žemėse!

Prelude korta Web Between Worlds iš karto į žaidimą atneša košmariškąjį voratinklį tarp dimensijų audžiantį vorą. Be abejo, tai ne kokia naujiena, kadangi tiek Luke, tiek Carolyn yra labai silpni kovotojai, o ir laiko keliauti kovoti su epiniu monstru Grenlandijoje tikrai nėra. Tačiau šioje situacijoje yra ir privalumų – kiekvienas tyrėjas gauna po papildomą clue pirmajai MysteryVisions of Hypnos spręsti. Tiesą pasakius, tai įgalina pirmąją Mystery bandyti išspręsti jau pirmu ėjimu – tereikia nukeliauti į Dreamlands (Luke jau tenai, o Carolyn – prie Romoje atsivėrusio portalo) ir po Dreamlands Encounter’io, bandyti atsilaikyti prieš Hypnos vizijas (Will -1 testas), bei išleisti Clue, kad padėti 1 Clue ant Mystery kortos. Tereikia dviejų sėkmingų bandymų, tad pirmojo ėjimo planas aiškus – pirmyn į Dreamlands!

Luke atsiduria sapnų šalies Ultharo, išmintingųjų kačių mieste – ten jis bando ištirti meistro Barzai užrašus, kurie jį nuveda link Hatheg-Kla viršukalnės ir joje slypinčio lobio. Luke suranda artefaktą, ir ne bet kokį – tai įspūdingasis Lightning Gun, vienas geriausių kovos prieš epinius siaubus žaidime ginklų! Sąlyginai silpnas sapnų tyrinėtojas su tokiu agregatu jau gali eiti ir nukalti epinį Voratinklio Audėją, jei tik panorės.

Carolyne tuo tarpu atsiduria Celephaïs mieste, kuriame randa vienuolyną ir nusprendžia paieškoti ko nors vertingo jo bibliotekoje. Panašu, kad Dreamlands pilni pasakiškų turtų – jai pasiseka surasti King in Yellow tomą, kuris suteikia +2 prie kiekvieno įgūdžio (nors yra minusas – reckoning fazės metu ji gaus Blight kondiciją).

Velniškai sėkmingas startas – geresnio nė nebuvo galima įsivaizduoti. Dabar tereikia sėkmingai atsilaikyti prieš Hypnos vizijas ir išspręsti pirmąją Mystery.

Ir čia Eldritch Horror primena, kad yra Eldritch Horror. Ir jei tau atrodo, kad sekasi – tai tik iliuzija.

Luke, būdamas patyręs sapnų keliautojas, sėkmingai atsilaiko prieš Hypnos vizijas, tačiau Carolyn atveju kauliukai yra užkeikti, ji praranda vieną sanity ir bloškiama… gerai kad čia pat į Dreamlands‘us, tik į kitą jų miestą. Viskas ne taip paprasta, ir Mystery pirmojo ėjimo metu išspręsti nepavyks .

Negana to, iškrenta viena bjauriausių Mythos kortų – The End is Nigh. Luke vos spėjęs pačiupinėti savo Lightning Gun, tuoj pat jo netenka, Carolyne praranda savo brangųjį sapnų žurnalą, bet bent jau išsaugo King of Yellow tomą. Yup, the End is Nigh.

Luke leidžiasi į Research Encounter’į ir sutinka džentelmeną, apsirengusį baltais šilkiniais rūbais – jis teigia, kad žino, ko Luke ieško ir pasidalina savo išmintimi – Luke gauna ne tik Clue, bet ir Walking the Leylines Unique Asset. Gal ir neblogai, bet tokį patį Luke turėtų gauti jau visai netrukus, išsprendęs pirmąjį Mystery ir įgyvendinęs savo asmeninį siekį. Nieko tokio, dovanotam Asset’ui į dantis nežiūrima, galbūt pravers.

Carolyne apsilanko pas būrėją, kurie Ultharo mieste yra didžiai gerbiami – sėkmingai įtikina jį priimti ją kaip mokinę ir gauna talentą Practiced – panašu, kad Carolyne joks testas nebebus baisus. Gaila, tačiau šį kartą Mystery tai pat liks neįgyvendinta, kadangi „The End Is Nigh“ Mythos korta atėmė iš Carolyne ir turėtą informaciją (clue).

Iškrenta pirmoji Mythos kaladės Rumors korta – „Spreading Sickness“. Ir nors Epidemija Indijoje atrodo kol kas tolima grėsmė, nesukontroliuojant jos, žaidimas tyrėjams gali labai greitai baigtis.

Pirmąją Mystery pagaliau pavyksta įveikti, o Luke ir Carolyne susitinka. Luke priverstas ilsėtis – dėl savo intensyvaus keliavimo sapnuose jis pamiršta pasirūpinti savimi ir nėra pačioje geriausioje kondicijoje (Worked to the Brink). Atlikusi keletą sėkmingų hipnozės seansų, Carolyne įgyvendina savo Personal Story apdovanojimą, encounteri’ų metu gauna dar keletą talentų, ir, regis, turėtų tapti neįveikiama testuose. Deja, tai tik teorinė galimybė, nes kauliukų dievai toliau rezga savo niekšybes. Luke taipogi nesiseka daryti tai, ką jis turėtų daryti geriausiai – uždaryti tarpdimensinių vartų nepavyksta, Nightgaunt’ai jį numeta į pragarmę. Laimei, Luke išsikapanoja beveik sveikas, tik su kojos trauma.

Antroji MysteryMaster of Dreams. Ji tikrai įveikiama, kadangi tereikia išspręsti du Research Encounter‘ius, o potencialios informacijos (clues) apie sapnų dievą Hypnos yra daug. Tačiau herojams besiblaškant tarp sapnų ir alternatyvios realybės Dreamlands‘uose, pasaulį apjuosti savo tarpdimensinu voratinkliu bebaigia Spinner of Webs, o epidemija Indijoje pasiekia pasaulinį lygį. Tiek Luke, tiek Carolyne yra tikrai geležinės valios žmonės, tačiau kūnai, nešiojantys šias stiprias asmenybes, kur kas trapesni. Gyvybės drastiškai mažėja ir panašu, kad ateinančios Reckoning fazės atneš pražūtį. Visgi, kitos išeities, reikia toliau nerti į sapnus, nes kitaip juk pasaulio neišgelbėsi.

Išmintingas burtininkas padeda Carolyne interpretuoti sapnus, o Lukas sėkmingai pabėga iš gyvačių raizgalynės viename iš Dreamlands miestų. Antroji Mystery įveikta, tačiau Epidemija smogia dar stipriau – abu herojai žūsta, o jų kūnai pasilieka keistos ir paslaptingos sapnų šalies prieglobstyje.

Pernelyg nedvejodamas pasirenku vienus mėgstamiausių savo veikėjų – bootlegerį Finn Edwards ir keliautoją Ursula Downs. Jie nėra patys tinkamiausi šioje situacijoje, tačiau mobilūs, o Finnas turi su savimi viskio, ir jokie žaidimo efektai negali leisti jo pamesti, ar kitaip netekti, nebent Finnas pats nuspręstų ji išgerti. How cool is that? Nuo to laiko, kai viskis viename žaidime atsidūrus, rodos, visiškai beviltiškoje situacijoje, padėjo iškovoti epinę pergalę prieš Cthulhu, turėdamas šį Asset‘ą, visada jaučiuosi saugesnis.

Trečioji MysteryDream within a Dream. Reikia nueiti į Sapnų Portalą ir galiausiai įvykdyti atskirtį tarp realybės ir fantazijos. Įmanoma, tačiau velniškai sunku. Vartai ir Rumor‘sai žaidimo lentoje visiškai nesukontroliuoti, epidemija įsisiūbavo, vertingų asset‘ų rezerve nėra dėl tam tikrų žaidimo efektų (Mass Hysteria ir The Curtain Rises), o Web Spinner’is rezga paskutinius pasaulį sunaikinsiančio voratinklio siūlus (liko 1 eldritch žetonas).  Bet šansų yra. Finnas gali pasiekti vieną iš portalų San Franciske, o Ursula pabandyti gauti informacijos iš savo mineraloginių tyrinėjimų džiunglėse tam, kad atidėti Web Spinner’io grėsmę dar keletui ėjimų į priekį. Visgi Dream within Dream kortų testai sunkūs, o Finnas vos ką tik stojo į kovą prieš jau smarkiai korumpavusį pasaulį Sapnų dievą Hypnos ir nelabai spėjo šiai kovai pasiruošti.

Tačiau kai turime viskio, niekas nebaisu, nors Sanity tikrai dabar ne didžiausia problema.

Finnas išeina pasivaikščioti po parką mielą ir saulėtą popietę. Tačiau įvyksta kažkas keisto – iš po žemių pradeda sunktis vanduo, kuris užtvindo viską neįtikėtinu greičiu ir pasiekia Finno pečius. Ar tai sapnas, ar realybė?

Will test – 1, Success! Patyrusio kontrabandininko nestebina niekas.

Taip, tai sapnas, tačiau kaip iš jo pabusti? Finnas nusprendžia atlikti specialų triuką, leisiantį jam kvėpuoti po vandeniu (ne, tai nėra povandeninis viskio gėrimas). Tai ritualas, kurį kadaise išgirdo iš vieno sutikto keistuolio, besibastydamas su kontrabandiniu kroviniu po Amerikos geležinkelius.

Lore test – 1, Success!

Finnas sėkmingai sulaiko kvėpavimą, vandens lygis nusileidžia ir grįžta atgal į žemę.

Mystery išspręsta, tačiau dar reikia išgyventi iki Mythos fazės galo. Tam reikia sėkmingo Ursulos mineraloginių tyrimų rezultatų. Ursulai tenka šiek tiek susifokusuoti, tačiau testas pavyksta, ir gautos Clue panaudojamos Web Spinner’io sustabdymui.

Pergalė!

Tačiau senieji Dievai miega toliau ir tik laiko klausimas, kada jie ras būdų pabusti ir prasiveržti į mirtingųjų pasaulį…

Galutinis Doom‘as ant 5, galutinis žaidimo rezultatas – 6.

Dreamlands lentos ir Hypnos mechanikos vienos painesnių Eldritch Horror žaidime, tačiau išsiaiškinus kelis momentus, viskas tampa ganėtinai sklandu ir šios mechanikos puikiai atspindi temą – nuolatos traukiančius ir kviečiančius Dreamlands, siauras ribas tarp realybės ir sapno. Puiki ir labai tematiška žaidimo sesija.

Su mažesniais žaidėjų kiekiais Eldritch’e vienu kertinių faktorių tampa žaidėjų mobilumas, savybės, kurios leidžia jiems judėti papildomai ir/ar atsidurti greičiau reikiamose vietose. Luke Robinson gali keliauti tarp Omen’ą atitinkančių vartų, be to, jis gali uždaryti vartus, ignoruodamas šalia jų esančius monstrus (išleisdamas 1 focus arba 1 sanity). Tai reiškia, kad a) esant reikalui, jis gali greitai judėti į reikiamą vietą ar bent jau arčiau jos b) sumažėja galimybių, kad esminę lokaciją užblokuos koks nors stiprus monstras. Visgi šiame žaidime jo mobilumas nepravertė dėl pačių Dreamlands specifikos – trys pirmi vartai atsidaro būtent ten, ir šiaip, visas veiksmas vyko būtent sapnų šalyse. O ir vartus uždaryti visiškai nesisekė. Carolyn savybė kur kas stipresnė žaidžiant su daugiau veikėjų, tačiau Dreamlands’uose ji netikėtai pravertė, kadangi abu veikėjai daugumą laiko praleido ir susitiko būtent ten.

Na, o pergalė tapo įmanoma dėl mystery prioritizavimo, tokią taktiką suponavo Prelude rumors’as, davęs papildomus užuominas (clues), reikalingas pirmajai misijai. Buvo aišku, kad keliauti iki Grenlandijos nėra prasmės – užtruktų pernelyg ilgai ir epinio voro taip lengvai įveikti nepavyks. Rizikinga strategija, ne viskas ėjosi kaip norėtųsi, tačiau su tam tikromis aukomis galiausiai buvo suspėta pačiu laiku!